
Hyundai NEXO druhé generace míří na český trh s argumenty, které dosud ekologickým autům chyběly. Dojezd přes 800 kilometrů a pětiminutové tankování vodíku mění pravidla hry. Vůz se začátkem roku 2026 objeví i v Česku, zjistěte s námi jeho parametry a výhody oproti staršímu modelu, který se již prodává.
Představte si elektromobil, který natankujete za 5 minut. Nebudete trávit 36 až 60 minut na rychlonabíječce. Pět minut, jako byste tankovali benzin. NEXO právě tohle umí. Vůz má tři nádrže na vodík, dohromady pojmou 6,69 kilogramu. To stačí na 826 kilometrů podle normy WLTP.
Pro srovnání, většina akumulátorových elektromobilů v této třídě nabízí dojezd kolem A když vybijete baterii, čeká vás minimálně půl hodina u nabíječky. U NEXO jedete z Prahy do Vídně, doplníte vodík rychleji než kávu a můžete pokračovat dál.

Spotřeba? Podle výrobce 0,81 kilogramu vodíku na 100 kilometrů s 18" koly. S devatenáctkami to bude o trochu víc, konkrétně 0,89 kilogramu. Celkový výkon systému dosahuje 190 kW, což vozu stačí na zrychlení z klidu na stovku za 7,8 sekundy. Předchozí generace potřebovala 9,2 sekundy, takže se bavíme o solidním nárůstu výkonu.
Hyundai se vodíkovým technologiím věnuje od roku 1997. První generace NEXO vyšla v roce 2018 a prodalo se jí přes 30 000 kusů po celém světě. Co přináší nová verze?
Výsledek? Plynulé zrychlování při předjíždění, dostatek síly na dálnici a jistota, že vás auto v lednu nenechá stát.
NEXO je větší než předchůdce – delší, širší, vyšší. Zavazadlový prostor nabízí 993 litrů, což v praxi znamená místo pro čtyři golfové bagy nebo klasickou rodinnou dovolenou se dvěma dětmi. Variabilní podlaha dovoluje upravit prostor podle potřeby.
Přední sedadla mají vestavěné opěrky nohou, což oceníte na delších cestách. Zadní cestující dostanou víc místa pro kolena díky štíhlejším opěradlům předních sedaček. Zadní dveře se otevírají do 80 stupňů místo předchozích 70, takže nastupování je pohodlnější.
Dva 12,3" displeje spojené do jednoho celku poskytují navigaci, ovládání klimatizace a infotainmentu. Podpora Apple CarPlay a Android Auto funguje bezdrátově, stejně jako aktualizace softwaru. Nechybí head-up displej promítající rychlost a další údaje na čelní sklo.
Páka řazení se přesunula na sloupek řízení. Středová konzola tak nabízí víc místa na telefon, peněženku nebo kávu. Vůz odemknete pomocí telefonu nebo hodinek, systém podporuje až patnáct zařízení najednou. Otisk prstu pak poslouží ke spuštění motoru i k elektronickým platbám.
Tady přichází největší háček, v Česku je veřejně dostupných jen pár vodíkových čerpacích stanic, například v Praze (Barrandov) a Ostravě (Vítkovice). Hyundai proto počítá s prodejem pouze pro vybrané zákazníky, kteří mají přístup k dostupné infrastruktuře nebo spolupracují s firmami budujícími vodíkové stanice.
Vůz má za sebou čerstvou českou premiéru na veletrhu e-Salon v pražských Letňanech, která byla od 13. do 16. listopadu. V prodeji bude začátkem roku 2026, ale pouze přes přímý prodej od zastoupení značky. Cenu Hyundai zatím nezveřejnil.
Na českém trhu tak NEXO zatím zůstane spíš technologickou ukázkou než mainstreamovým řešením. Ovšem pokud se vodíková infrastruktura rozšíří, Hyundai má připravený vůz, který zvládne konkurovat dieselovým SUV.
Karoserie používá ultra vysokopevnostní ocel třetí generace. Vůz má několik deformačních zón a devět airbagů. Vodíkové nádrže chrání speciální konstrukce minimalizující riziko při nárazu. Hyundai postavil NEXO tak, aby vyhověl nejpřísnějším crash testům.
Interiér staví na ekologických materiálech. Kůže vyčiněná biologickým procesem, tkaniny z recyklovaného PET plastu, lněné materiály, bio plasty. Hyundai tím ukazuje, že ekologie není jen o pohonu, ale o celém výrobním procesu.
Na výběr je šest barev karoserie včetně nové měděné barvy Goyo Copper Pearl. Design Art of Steel kombinuje pevnost oceli s plynulými tvary. Výsledkem je SUV, které vypadá robustně, ale ne hrubě.
Jasně, vodíkové auto dnes v Česku koupí málokdo. Infrastruktura chybí, cena bude vysoká a dostupnost omezená. Ale NEXO ukazuje, kam se vodíková technologie posunula. Dojezd přes 800 kilometrů a pětiminutové tankování řeší dva hlavní problémy elektromobilů.
Pokud máte přístup k vodíkové stanici nebo vaše firma buduje vlastní infrastrukturu, NEXO nabízí praktické řešení. Prostor pro pět lidí, zavazadlový prostor na dovolenou, možnost táhnout přívěs a výkon srovnatelný s běžnými spalovacími SUV.
Hyundai vsadil na vodík vedle akumulátorových elektromobilů a hybridů. Zákazníkům tak dává na výběr podle toho, jakou infrastrukturu mají k dispozici. NEXO sice nebude masový hit, ale pro své příznivce představuje zajímavou alternativu k dieselu i k bateriím.