
iPhone Pocket za 5 000 Kč se vyprodal během pár dnů a spustil bouři názorů. Je to geniální módní doplněk, nebo šíleně předražená "ponožka" na telefon? Apple ve spolupráci s japonskou značkou ISSEY MIYAKE dokázal, že jeho zákazníci jsou ochotni platit vysoké částky i za textilní výrobek. Pokud ho chcete také, tak máte smůlu.
Apple začátkem listopadu pustil do prodeje iPhone Pocket. Spolupráce s japonskou módní značkou ISSEY MIYAKE přinesla pletený obal na iPhone, který má buď kratší, nebo delší popruh. Za základní variantu zaplatíte 150 dolarů, za delší verzi pak 230 dolarů. V přepočtu na koruny to vychází cca 3 100 až 4 800 Kč.

Prodej startoval 14. listopadu ve vybraných Apple Storech a na webu apple.com v osmi zemích. Francie, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Singapur, Británie, Čína a Spojené státy dostaly tento produkt jako první. Během pár dnů regály zely prázdnotou a dnes je iPhone Pocket téměř nedostupný.
Fanoušky Applu nadchly hlavně barvy a čistý minimalistický vzhled. Krátká verze má osm barev, od citronové přes mandarinkovou, fialovou, růžovou, paví, safírovou, skořicovou až po černou. Dlouhý popruh dostanete jen ve třech barvách: safírová, skořicová a černá. Lidé si tak mohou vybrat barvu, která sedne k jejich iPhonu.
Za nápadem stojí filozofie jednoho kusu látky od ISSEY MIYAKE. Celé tělo obalu je jeden trojrozměrný úplet, který vyrobili v Japonsku. Vejde se do něj jakýkoliv iPhone, nemusíte si pořizovat nový iPhone 17. Žebrovaná struktura připomíná plisování, kterým je tahle módní značka známá. Látka se natáhne a vejdou se do ní i menší věci, třeba klíče nebo AirPods.
Tahle vlna zájmu míjí hodně lidí, pro které je prostě důležitější praktičnost. Mladí berou iPhone Pocket jako fajn způsob, jak stylově nosit telefon a pár drobností. Starší generace mají ale jiné požadavky. Ženy třeba potřebují vzít s sebou nejen telefon, ale taky klíče, kapesníky, brýle, peněženku a spoustu dalších věcí, které se do malého látkového obalu zkrátka nevejdou. Tady pořád vede klasická kabelka nebo taška.
Celkem to připomíná situaci kolem fotografických doplňků. Lidé si kupují věci, které k focení úplně nutně nepotřebují, ale usnadňují jim to, nebo jim to prostě líbí. iPhone Pocket je podobný případ. Není to nutnost, spíš módní věc a způsob, jak ukázat, že jste věrní Applu.
Kolik tenhle textilní doplněk stojí, se hodně probírá. Kritici říkají, že téměř pět tisíc za látkový obal s popruhem je prostě moc. Vidí tam obrovský rozdíl mezi tím, kolik stojí materiál a kolik nakonec zaplatíte. Na druhé straně obhájci zdůrazňují kvalitní zpracování, spojení dvou silných značek a to, že výroba probíhá v Japonsku, kde se klade důraz na pečlivé provedení bez kompromisů.
Apple tady ale jede podle svého osvědčeného návodu. Když vidí, že o produkt je velký zájem, necpe ho na trh za nižší cenu jenom proto, aby si ho mohlo koupit víc lidí. Radši využije té poptávky a nasadí cenu, kterou je trh schopný unést. Že to vyprodali během pár dnů, ukazuje, že ta strategie sedí a zákazníci jsou ochotní investovat i do takových doplňků.
Tady přichází problém pro všechny české zájemce. iPhone Pocket se u nás zatím nedostane do prodeje. Apple ho nabízí jenom v osmi vybraných zemích a Česko mezi nimi bohužel není. Speciální edici najdete v prestižních prodejnách v Paříži, Miláně, Londýně, New Yorku, Tokiu, Šanghaji, Hongkongu, Soulu, Singapuru a Tchaj-peji. Pokud ho chcete, musíte buď vyrazit do zahraničí, nebo to zkusit přes někoho, kdo vám ho doveze, což ale cenu hodně zvedne.
Apple ani po dvou týdnech od představení produktu neprozradil, jestli plánuje rozšířit prodej i jinam. Oficiální vyjádření k budoucí distribuci nepadlo. Protože jde o speciální edici vytvořenou s módní značkou, docela dobře se může stát, že zůstane exkluzivní věcí jen pro vybrané trhy. To rychlé vyprodání ale jasně ukazuje, jak silná značka Apple je a jak věrní jsou její zákazníci.
Zdroje: Tisková zpráva Apple, Novinky